Jizera na horním úseku teče jenom někdy. Naopak úsek z Železného brodu je sjízdný prakticky celoročně. Přesto v letních měsících dokáže řeka vodáky potrápit. Rádi Vám poradíme jak určit sjízdnost Jizery a tím se vyhnout možnému prodítání mezi kameny.

Sjízdnost Jizery nejlépe určíte podle aktuálního průtoku v řece. K posouzení aktuálního stavu Jizery můžeme využít dat poskytovaných Povodím Labe  nebo Českým hydrometeorologickým ústavem.

Pokud budete váhat, jestli má smysl vyrazit na vodu, klidně nám zavolejte. U nás v půjčovně lodí máme aktuální informace -stačí se podívat z okna kanceláře. Rádi Vám pomůžeme zhodnotit zda je Jizera sjízdná.

Z Podspálova dále po proudu

Jizera je z Podspálova sjízdná prakticky celoročně. Bohužel je tento úsek výrazně ovlivňován v neprospěch vodácké veřejnosti činností malých vodních elektráren. Na mnoha úsecích se v letních měsících při nedostatku vody stává, že voda teče prakticky jenom náhonem elektrárny. V takovém případě může být jízda korytem velmi nepříjemným zážitkem (který lze často vyřešit projetím náhona a krátkým přenesením lodí). Každopádně při nedostatku vody je dobré zbystřit, případně se informovat přímo u nás v půjčovně lodí. Pro zhodnocení sjízdnosti Jizery v úseku z Podspálova do Dolánek je vhodné využít vodočet v Železném Brodě.

Jako minimum sjízdnosti lze považovat 105cm a 4m3 na vodočtu v Železném Brodě. Kanoe nepůjčujeme pokud hladina Jizery překročí hranici 1. povodňového stupně 200cm.

Semily – Podspálov (Riegrova stezka)

Úsek, podél kterého vede Riegrova stezka, přestavuje poslední náročné peřeje na Jizeře. Obtížnost se pohybuje podle stavu vody okolo WW3. Tento úsek bývá abvykle sjízdný ještě několik dní poté co na horní Jizeře (z Mýta) klesne voda. Sjízdnost úseku je ovlivěna činností MVE Spálov, která při plném provozu odvádí 12m3 z koryta řeky. Sjízdnost lze posoudit podle dat z vodočtu v Dolní Sytové.

Minimum sjízdnosti je pro